Wie gun jij meer zichtbaarheid?

 in Content marketing, Klantenwervend bloggen, Professionele identiteit

Waarom integere types niet aan marketing doen & waarom ik een boek voor deze mensen schreef…

Een trainer, coach, adviseur gunt zijn doelgroep het beste. Wat hij zijn doelgroep gunt, geeft hij. In zijn begeleidingstrajecten, in trainingen, tijdens workshops. Bruikbare antwoorden op lastige vragen. Verfrissende oplossingen voor terugkerende problemen. Tips over zaken die hij vindt dat je niet mag missen.

Een dienstverlener kent de mensen met wie hij werkt, hij leeft zich in ze in. Door ze iets te gunnen en te geven, helpt hij ze. Concreet. Praktisch. Middenin de wereld. Door te gunnen en te geven, uit hij zijn betrokkenheid. Zo is hij zichtbaar, in ieder geval voor de mensen om hem heen. Maar hoe zit het met de rest?

Welke trainer, coach, adviseur gun jij méér zichtbaarheid?

De meeste trainers, coaches, adviseurs geven de hele dag door van alles van waarde aan degenen die zij begeleiden. Dat is hun werk. In het beste geval is dat ook wat hen drijft.

Als zij nou eens naast alles wat ze voor mensen DOEN ook eens af en toe wat zouden SCHRIJVEN voor hun doelgroep, over hun dagelijkse praktijk, over hun kennis, hun inzicht, hun ervaring, dan zouden ze een groter publiek bereiken, dan zouden meer mensen hen leren kennen…

De titel van mijn nieuwe boek is Integere types doen niet aan marketing. Dit boek heb ik geschreven speciaal voor trainers, coaches, adviseurs die vies zijn van marketing, die zich geen raad weten met acquisitie of als een berg opzien tegen het werven van nieuwe klanten. Al dat geworstel is niet nodig.

Vies van marketing, dat was ikzelf ook. Totdat ik ontdekte dat ik me niet hoefde aan te passen aan wat ik dacht dat marketing was. Marketing gaat over zichtbaarheid. Als je jezelf zichtbaar maakt op een manier die past bij wie je bent en bij wat je doet, dan bereik je je doelgroep en komen je klanten vanzelf naar je toe.

Hoe maak je jezelf zichtbaar? Je maakt je zichtbaar in je profielteksten – zoals je pitch, je visie, je bedrijfsmotto’s – in blogs of in een boek dat je schrijft. Zo breng je je professionele identiteit tot uitdrukking.

Mijn boek Integere types doen niet aan marketing vertelt je hoe overtuigend zakelijk bloggen werkt. Oftewel: hoe je de liefde voor je vak in de markt zet.

En inderdaad, dat ís marketing.

Bloggen is de ideale vorm van acquisitie voor mensen die met mensen werken, met hart voor hun vak en innerlijke gedrevenheid. In mijn boek vind je leuke interviews met bloggende dienstverleners, goede voorbeeldblogs en tientallen tips voor wie een groter publiek wil bereiken met wat-ie doet.

Overtuigend bloggen. Dát is marketing. Je laat zien wie je bent en hoe je werkt. Je toont de liefde voor je vak. Je toont je liefde voor de mensen met wie je werkt. Niets om bang voor te zijn.

Aanbevolen Berichten
Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.