boek_integere_types_doen_niet_aan_marketing

“Al doende leer je werkelijk alles wat er te weten is over zakelijk bloggen: hoe je je onderwerpen kiest, hoe je het kort houdt (en waarom dat nodig is), hoe je je doelgroep vindt en hoe je ervoor zorgt dat die doelgroep geboeid blijft lezen. Met veel voorbeelden van goede blogs (en heldere uitleg wat ervoor zorgt dat dat goede blogs zijn) en tips van collega-bloggers. Als je serieus aan de slag wilt met je blog, is dit boek echt een aanrader! Toegankelijk, leest lekker weg en erg mooi uitgegeven.”

Integere types doen niet aan marketing

Overtuigend zakelijk bloggen – hoe je de liefde voor je vak in de markt zet

→ Op zoek naar reacties van lezers? Kijk onderin deze pagina

Type: Hardback
ISBN: 978 94 6272 071 8
Auteur: Kiki Verbeek
Aantal pagina’s: 184
Uitgeverij Thema

  • Klantenwervend bloggen voor trainers, coaches, adviseurs
  • Bouwen aan expertstatus en een continue stroom klanten
  • Je maakt jezelf zichtbaar, herkenbaar en superaantrekkelijk
  • Met tientallen tips & praktijkvoorbeelden

Ben je onvoldoende zichtbaar als professional? Heb je veel te bieden, maar te weinig klanten? Houd je er niet van om jezelf te verkopen? Dán is bloggen iets voor jou. Het is de ideale vorm van acquisitie voor mensen die met mensen werken, vanuit innerlijke gedrevenheid.

Bloggen is een vorm van content marketing: je dienst of product verkopen door waardevolle inhoud weg te geven. Precies daarom is bloggen bijzonder geschikt voor trainers, coaches, adviseurs: juist zij gaan en staan voor inhoud, zij werken met mensen én met hart voor hun vak. Bloggen sluit feilloos aan bij deze drijfveren.

Dit boek is mijn oproep aan trainers, coaches, adviseurs: laat je niet afschrikken door schreeuwerige marketing. Erger je er ook niet aan. Marketing is niet vies. Marketing over gaat zichtbaarheid. Waarde weggeven. Je hóeft niet te schreeuwen als je dat niet wilt. Ga bloggen.

Vijf jaar geleden begon ik te bloggen over mijn dagelijkse praktijk. Sinds ik blog, hoef ik geen acquisitie meer te doen: ik heb een stabiele en continue stroom klanten. Sinds ik blog, voel ik me niet meer ongemakkelijk in mijn ondernemer­schap. Ik hoef geen klantenwervende capriolen uit te halen die niet bij me passen. Sinds ik blog, is mijn omzet verdubbeld. Er is rust in de tent en ik val samen met wat ik doe. Dat kun jij ook.

Een professionele dienstverlener die in staat is de liefde voor zijn vak in de markt te zetten, maakt goud. Hij bereikt zijn doelgroep, brengt mensen in beweging, trekt de klanten aan die bij hem passen, doet het werk dat hij het liefst doet en schrijft daar af en toe iets over. Dát is zakelijk bloggen. Er is geen rustiger en over­ tuigender manier om jezelf zichtbaar te maken.

Verspreid de liefde voor je vak. Start een blog.

Trefwoorden: bloggen, content marketing, ondernemerschap, acquisitie, zzp

Over de auteur
Kiki Verbeek is neerlandicus, filosoof en theatermaker. Met haar succesvolle bedrijf en weblog GLASHELDERVERHAAL brengt ze trainers, coaches en adviseurs tot concrete profielteksten van hoge kwaliteit. Voor professionele dienstverleners die willen doen wat bij hen past en dat glashelder over het voetlicht willen brengen. www.glashelderverhaal.nl

  • Nelleke de Jong

    "Heb je boek gekocht, alleen het voorwoord is al inspirerend. Dank. Ik sta aan het begin van het ontwikkelen van mijn eigen signatuur, en zo'n boek van jou helpt. Dus ook als er nog geen product is, slaat je boek aan."

  • Jacqueline Vader Praktijk voor levenskunst

    “Kiki’s boek over bloggen is inspirerend en leerzaam. Ik houd erg van schrijven en van mijn vak, en het spreekt me aan om schrijvend mensen te bereiken. Ik ben begonnen met mijn blogs op mijn website te zetten en deze te koppelen aan mijn nieuwsbrieven.”

  • Jaco van der Wilt

    “Kiki, dank voor je boeken! Helder denken, duidelijk schrijven! Dat helpt me!”

  • Maud van der Veldt acupuncturiste

    “Met eerlijkheid, aansporing, een schop onder de hol én met liefde voor de lezer geschreven. Niet bang te benoemen waar de knelpunten zitten. Met raad en daad.”  

  • Paulien Vervoorn Trainingsbureau Geloofwaardig Spreken

    “Binnenkort geef ik een blogtraining. Geen beter boek gevonden dan dat van Kiki Verbeek!”

  • Claudia Camu trainer/coach

    “Onwijs fijne boeken schrijft Kiki, met inzichten die mij enorm veel houvast en inspiratie bieden, veel info, veel eyeopeners, toegankelijk geschreven, heel blij mee! En dan actie.”

  • Erica Verlaan ontwerper, illustrator

    “Bedankt voor je boek, heb het met plezier gelezen en ben laaiend enthousiast. Ik heb voor de komende maanden inspiratie. Bedankt voor het delen!”

  • Saskia Ruig

    “Eindelijk een boek waar ik iets mee kan. In veel boeken beschrijft de schrijver wat je kan doen, maar ik mis altijd hoe en die hulp krijg ik in dit boek wel. Lettertype is fijn, vormgeving elke keer anders zodat het geen saai boek is en de harde kaft vind ik prettig. Een echt naslagwerk, dank je wel.”

  • Bianca van Overmeeren consultant

    “Zorgvuldig, genuanceerd en concreet geschreven boek. Ook fijn die interviews en blogs tussendoor. Ik heb daarna meteen een blog in elkaar gezet en vanochtend gepost. Normaal zou ik hem nog even laten liggen, nog eens denken, bijschaven. Nu was ik gewoon tevreden genoeg om ’m te plaatsen.”

  • Yolande Brada umpiring projects

    ‪”Zeer inspirerend boek van Kiki Verbeek. Ook haar blogcursus is meer dan de moeite waard om te volgen. Ik heb er waanzinnig veel van geleerd.”

  • Brigit Jans leiderschapscoach

    “Wat een goed boek. Dit gaat de blogwereld nog mooier maken.”

  • Dennis

    “Een steun in de rug! Nadat het 1ste boek van Kiki Verbeek mij enorm heeft geholpen met mijn pitch en wie ik bedoeld ben te zijn in mijn vak, ben ik ook zeer te spreken over het boek 'Integere types doen niet aan marketing'. Het voelt voor mij als een steun in de rug om mijn blogs te voorzien van een duidelijke opbouw, zodat ik de lezers van mijn blogs nog meer leesplezier bezorg.”

  • J.D. van Kooten

    “Helder boek over zakelijk bloggen. 'Integere types doen niet aan marketing' is een toegankelijk boek, het leest lekker weg en het is erg mooi uitgegeven. Al doende leer je werkelijk alles wat er maar te weten valt over zakelijk bloggen: hoe je je onderwerpen kiest, hoe je het kort houdt (en waarom dat nodig is), hoe je je doelgroep vindt en hoe je ervoor zorgt dat die doelgroep geboeid blijft lezen. Met veel voorbeelden van goede blogs (en heldere uitleg wat nou maakt dat dat goede blogs zijn) en tips van collega-bloggers. Als je serieus aan de slag wilt met je blog als contentmarketing, is dit boek echt een aanrader!"

  • A.J.A. Jelsma

    “Bloggen over je werk: doen! Kiki Verbeek heeft een heel leuk, praktisch en uitnodigend boek geschreven voor iedereen die over haar werk wil schrijven. Vol voorbeelden en concrete tips. Je kunt direct aan de slag. Het helpt je als je nog wat huiverig bent voor het etaleren van jouw expertise. Het boek is aantrekkelijk vormgegeven en heeft een overzichtelijke indeling.”

  • A.E. Werkhoven

    “Je wilt gelijk aan de slag gaan! In 'Integere types doen niet aan marketing' neemt Kiki je mee en leert ze je stap voor stap hoe je de liefde voor je vak in de markt zet. Van voorbereiding op het schrijven tot het verspreiden van jouw verhaal. Mooie interviews ook én een riant aantal voorbeelden van blogs. Kortom: een compleet en inspirerend boek voor zakelijke bloggers en degenen die dat ambiëren.”

  • Fred Rutgers  helpt winkeliers met het onderscheidend vermogen van hun winkel

    "Als meestgelezen blogger op www.deondernemer.nl en als auteur van inmiddels 5 boeken werd ik direct nieuwsgierig toen ik ‘Integere types doen niet aan marketing, overtuigend zakelijk bloggen’ zag. Ik kon haast niet wachten om hier een recensie over te schrijven. | Had ik ‘Integere types doen niet aan marketing’ van Kiki Verbeek maar jaren geleden kunnen lezen! Ik ben mijn hele leven al gedreven bij alles wat ik doe. Ik heb passie voor mijn vak en wil mijn kennis graag delen met anderen. Toch heb ik net als heel veel anderen heel lang geroepen dat ik niet kon schrijven. Het valt bepaald niet mee om de stap te zetten om je eerste blog te schrijven en te publiceren. ‘Zit de wereld wel op mijn blogs te wachten?’ en ‘Wie ben ik om te vinden dat mijn verhaal de moeite van het lezen waard is’ zijn excuses die ik ook (te) lang heb geroepen. | Worstel jij ook met deze vragen en zou jij eigenlijk best graag willen bloggen, maar zie je er ook tegenop om te beginnen? Koop dan nu dit boek en ervaar dat het wel degelijk kan! | Verbeek is erin geslaagd om met dit boek haar lezers stap voor stap over de drempel te trekken om te beginnen met bloggen. Vervolgens geeft ze steeds meer tips om je stapje voor stapje te helpen om een steeds betere blogger te worden. | Ze begint met uit te leggen waarom het meer dan de moeite waard is om te gaan bloggen. Daarna doet ze er alles aan om bij jou de angst weg te nemen om er ook echt mee aan de slag te gaan. Gewoon met simpele praktische tips. Ik weet zeker dat ik veel eerder zou zijn gaan bloggen als ik een paar jaar geleden al over dit boek had kunnen beschikken. Alle onderdelen van het bloggen komen aan bod. Waarover kan ik bloggen? Hoe kies ik een titel? Hoe lang moet en mag een blog zijn? Welke schrijfstijlen werken wel en niet? En voor wie schrijf ik eigenlijk zijn zomaar een paar voorbeelden van waarmee dit boek je helpt. | Voorbeelden uit de praktijk verklaren de theorie. Verbeek maakt aan de hand van blogs die zijn geschreven door ervaren bloggers goed inzichtelijk hoe de theorie zich vertaalt naar de praktijk. Deze voorbeeldblogs laten je echt voelen hoe haar tips toegepast kunnen worden, dat draagt bij aan extra zelfvertrouwen om het zelf ook zo aan te pakken. Dit boek helpt je om niet alleen je boodschap de wereld in te sturen, maar zorgt er zeker ook voor dat je dat doet op een manier waarmee je jouw verhaal leesbaar, aantrekkelijk en effectief maakt. | Heb jij passie voor jouw vak? En wil jij jouw doelgroep laten ervaren dat jij dé specialist bent op jouw vakgebied? Dan is ‘Integere types doen niet aan marketing’ een echte aanrader. En als jij als blogger jouw lezers waardevolle informatie geeft, hoef je voortaan vrijwel geen reclame meer voor jezelf te maken. Dankzij waardevolle blogs zullen potentiële klanten zich als vanzelf tot je aangetrokken voelen!"

  • Anne-Mieke Vermeer adviseert over marketing, communicatie en tekst

    "Het zal niet de bedoeling zijn van Kiki Verbeek dat u de titel van haar boek 'Integere types doen niet aan marketing' serieus neemt. Zij schreef dit boek met de ondertitel ‘Overtuigend zakelijk bloggen' vanuit haar eigen praktijk en ervaring. | Kiki Verbeek wil professionele dienstverleners er juist van overtuigen dat marketing niet vies is en dat bloggen een succesvolle manier kan zijn om jezelf onder de aandacht van (potentiële) klanten te brengen. Met voorbeelden van geslaagde blogs, interviews met bloggers, tips en checklists wil ze u inspireren en aanzetten tot actie. | Het boek ‘Integere types doen niet aan marketing’ van schrijfcoach en blogger Kiki Verbeek is in eerste instantie een inspiratieboek en wordt in de latere hoofdstukken meer een doe-boek. Voor alle professionele dienstverleners, of het nu trainers, coaches of adviseurs zijn, die zich wel in de titel kunnen vinden, begint ze met tien goede redenen om te gaan bloggen. Zo maakt u zich zichtbaarder als expert aan uw netwerk, verdiept en ordent u al schrijvend uw vakkennis en komen klanten uiteindelijk vanzelf naar u toe. | Dan volgen er een paar hoofdstukken waarin Verbeek een poging doet alle redenen om niet te gaan bloggen te weerleggen, angsten en vooroordelen weg te nemen en aan te sporen tot actie. Voor degene die marketing ‘associeert met schreeuwerige types die je voor een veel te hoge prijs iets aansmeren wat je niet echt nodig hebt’, schetst ze een positiever (en naar mijn idee correcter) beeld. Goede marketing doet u door u te verdiepen in de problemen en behoeften van uw klanten en daar een antwoord op geven in een blog. U hoeft niet te schreeuwen, u gaat niet zomaar wat bloggen, maar u laat zich zien met uw expertise. En daarbij hoeft u niet bang te zijn om kennis gratis weg te geven, want als het gewaardeerd wordt, komen de klanten vanzelf naar u toe om meer te halen. | Wat in deze eerste hoofdstukken ook duidelijk wordt, is dat bloggen weliswaar een goed idee is, maar dat het schrijven van een goede blog niet vanzelf gaat. Want goed geschreven blogs zijn toegankelijk, helder en hebben een eigen toon en stijl. Gelukkig blijft het in dit boek niet bij inspiratie, maar volgen er ook een paar hoofdstukken met waarschuwingen voor valkuilen, lijstjes met adviezen, checklists en praktische tips. | Dit boek is een mix van Verbeeks eigen ervaring, de ervaring van anderen, verhalen over situaties die ze tegenkwam in haar praktijk en theorie. De teksten die ze zelf schrijft, worden afgewisseld met voorbeelden van succesvolle blogs. De blogs dienen niet alleen als voorbeeld van hoe een goede blog eruit kan zien, maar zijn goed gekozen op inhoud en op zichzelf al inspirerend. Een aantal van deze bloggers laat ze aan het woord. Dat heet in de inhoudsopgave een interview, maar leest soms toch een beetje als een verkooppraatje. Door het hele boek heen staan verwijzingen naar de blogs en interviews, wat het gevoel geeft dat je door het boek aan het surfen bent. | Om alle ‘stemmen’ in dit boek uit elkaar te houden, is er veel aandacht besteed aan de vormgeving van het boek. De blogs en interviews onderscheiden zich door hun lay-out duidelijk van de tekst van Verbeek. Het boek heeft een harde kaft en door zowel de opmaak als de schrijfstijl leest het prettig."

Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.