Pitch, visie, bio etc. schrijven

Maak jezelf zichtbaar, herkenbaar én aantrekkelijk

Wie je bent, wat je doet, voor wie, waartoe en waarom is dé basis voor het verhaal dat je over jezelf vertelt.

Procesbegeleiders
De afgelopen tien jaar heb ik honderden coaches, adviseurs, interimmanagers, therapeuten, trainers en andere procesbegeleiders mogen helpen bij het neerzetten van hun professionele identiteit.

Taaie klus
Grip krijgen op je professionele identiteit is een taai proces. Hoe vind je een vorm voor jouw inhoud? Hoe vind je de woorden die jouw lading dekken? Hoe breng je de lijnen in je leven bij elkaar? En hoe presenteer je dit allemaal?

Dit zijn de 10 profielteksten die ik onderscheid, je kent ze wel:

  1. Persoonlijke bedrijfsboodschap (je pitch)
  2. Ondernemersstatement (je visie)
  3. Bedrijfsmotto’s (de kern van jouw zaak in pakkende leuzen)
  4. Resultatenlijst (praten in baten voor je doelgroep)
  5. Pakkende vragen (de vinger op de zere plek van je doelgroep)
  6. Toelichting op je werkwijze (hoe je tot de beloofde doelen komt)
  7. Achtergrondverhaal (‘connecting the dots’)
  8. Korte bio (ultrakorte samenvatting van een heel leven)
  9. Weblog (klanten werven door waardevolle inhoud weg te geven)
  10. In één woord (voor op je visitekaartje)

Teksten voor je dagelijkse praktijk
Dit zijn teksten voor in je dagelijkse praktijk: je website, profielbeschrijvingen, sociale media, blog, columns, artikelen, tijdens presentaties, kennismakingsgesprekken of netwerkbijeenkomsten: klantgericht, vanuit de inhoud opgebouwd, passend bij wie je bent en wat je doet. Je kunt er gelijk de wereld mee in.

Wat heb je eraan?
Met een stevige professionele identiteit sta je sterk als professional. Je beschikt over woorden en zinnen waarop je kunt terugvallen. Je brengt je kennis en ervaring in beeld. Je begeeft je zelfbewust op de markt. Je presenteert je met gemak in een nieuwe setting. Je bent herkenbaar voor je doelgroep. Je zet je expertise doelgericht in. Je hebt een natuurlijke aantrekkingskracht. Je verwerft expertstatus in jouw niche. Dat is nogal wat.

Zichtbaarheid, dát is marketing. Terug naar de basis, laten zien wie je bent, wat je doet, voor wie, hoe, waartoe en waarom. Aantrekkelijker kun je jezelf niet maken.

fundament
Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.