“Een bijbel voor ondernemers. Dit boek zou als een lopend vuurtje verspreid moeten worden onder ondernemers. Het maakt alles zoveel duidelijker en simpeler, en daarmee zoveel krachtiger. Voorheen was ik veel tijd en energie kwijt met zoeken naar woorden en het onderscheiden van hoofd- en bijzaken. Door dit boek heb ik meer focus gekregen. En meer lef. Ik heb antwoorden in plaats van vragen. Ik heb vertrouwen in mijn resultaten. Het boek is ook nog eens bijzonder prettig leesbaar. Intelligent, met humor en originaliteit.”
Waarom iedereen luistert als je over seks praat & 10 andere manieren om jezelf krachtig te profileren
→ Op zoek naar reacties van lezers? Kijk onderin deze pagina
Type: Hardback
ISBN: 9789058719355
Auteur: Kiki Verbeek
Aantal pagina’s: 156
Uitgeverij Thema
- Overtuigende profielteksten voor zzp’ers
- Voor professionals die hun bedrijf, dienst of product krachtig in de markt willen zetten
- Dit boek maakt je zichtbaar, herkenbaar en superaantrekkelijk
- Met honderden tips & tientallen praktijkvoorbeelden!
“Was dit boek maar eerder verschenen! Het hielp mij ook om mezelf beter te profileren. Kiki Verbeek is een zeer heldere schrijfster, praktisch, geestig en gelukkig nergens belerend. Dit boek is een must-read voor elke ondernemende professional.”
– Joep Schrijvers, auteur van Hoe word ik een rat
Ben je een zelfstandige professional en vind je het lastig om jezelf kort en krachtig te presenteren? Heb je nog steeds de teksten voor je website niet op orde? Houd je er eigenlijk helemaal niet van om jezelf te verkopen? En wil je wél graag met een glashelder verhaal nieuwe klanten aantrekken? Dan is dit hét boek voor jou.
Dit boek helpt je met het schrijven van 10 overtuigende profielteksten waarmee je jezelf en je bedrijf, dienst of product krachtig in de markt zet: teksten voor op je website, social media, tijdens workshops, lezingen en netwerkbijeenkomsten.
Straks heb je een breed pakket met alles wat je als professional nodig hebt, zoals je pitch, visie, bedrijfsmotto’s, werkwijze, achtergrondverhaal, korte bio, blogs én je visitekaartje. Zo presenteer je je met gemak in een nieuwe setting, krijg je een natuurlijke aantrekkingskracht en trek je moeiteloos de juiste klanten.
Maak jezelf zichtbaar, herkenbaar en superaantrekkelijk!
Trefwoorden: contentmarketing; ondernemerschap; profielteksten; acquisitie; zzp
Over de auteur
Kiki Verbeek | GLASHELDERVERHAAL brengt trainers, coaches en adviseurs in korte tijd tot concrete, direct bruikbare, glasheldere profielteksten van hoge kwaliteit. Met een glashelder verhaal zet je jezelf neer als expert. Voor professionals die willen doen wat bij ze past en dat glashelder voor het voetlicht willen brengen. www.glashelderverhaal.nl
-
“Wat word ik altijd blij van je berichten! Pas geleden heb ik je boek ‘Waar ben je eigenlijk van?’ aangeschaft. Ook heb ik je geweldige e-boek gelezen. Ook dat is voor mij een cadeautje, alsof het de bedoeling is dat ik dit nu lees. Het spreekt me op een diepere laag aan, om helder te zijn en vooral zichtbaarder te worden met wat ik in wereld te brengen heb. Het is voor mij nogal een klus om alles in lijn te brengen. De helderheid kan me helpen om niet leeg te lopen op te-veel-geven.”
-
“Ik heb veel gehad aan je boek ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’. Het heeft mij erg geholpen bij het inzichtelijk maken van mijn profiel voor de business die ik onlangs ben gestart. Het leest makkelijk weg en helpt je stap voor stap op weg.”
-
“Het gesprek met jou en het lezen van ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ heeft me erg geholpen mijzelf als trainer/coach/adviseur te profileren. Ik heb alles in een concept-website gezet. Zodra ik er zelf klaar voor ben ga ik mijzelf met de website promoten. Dankzij jouw tips heb ik mijn opleiding mogen afronden met een 9 voor profilering. Dank!”
-
“Kiki, dank voor je boeken! Helder denken, duidelijk schrijven! Dat helpt me!”
-
“Echt een boek waarbij je denkt: had ik dit eerder geweten... Een boek waarvan je blij bent dat het in je kast staat en niet alleen vanwege de cover 😉 Een bijbel voor zelfstandigen. Een pareltje, elegant en met humor geschreven. Duidelijk een auteur met een scherpe geest die de echte betekenis van het woord ‘focus’ kent. Soms maak je mee dat woorden impact hebben, een voetafdruk achterlaten. Dat is bij dit boek het geval. En ik geloof dat de impact nog veel groter gaat zijn dan ik nu vermoed. Ik heb lang geworsteld met het vinden van de juiste woorden en merk nu dat daar kracht vanuit gaat. Voel mij ook zelfverzekerder nu ik weet welke woorden bij mijn expertise passen. En ik durf ze uit te spreken. De schrijfster wijst je de weg, nu zelf de stap zetten!”
-
“Een echte aanrader voor ondernemende professionals: helder, concreet, praktisch, leesbaar en zeer zinvol boek voor ondernemende professionals die zichzelf sterker in de markt willen zetten en met minder moeite de juiste klanten aan willen trekken. Mijn professionele teksten zijn er veel krachtiger door geworden, terwijl het nog steeds echt mijn teksten zijn!”
-
“Inspirerend en eerlijk boek van een professional! Kiki weet op een authentieke manier haar verhaal te vertellen over persoonlijke presentatie en profilering. Onderscheidend in haar vakgebied mijns inziens. De inhoud van het boek heeft mij scherp gezet en me opnieuw doen nadenken over mijn ondernemerschap en hoe ik zaken overbreng. Ze is inderdaad glashelder, windt er geen doekjes om! En zet aan tot actie!”
-
“Hoe verkoop je je expertise? Dit boek pak je telkens weer op, het boeit, inspireert, zet je aan het denken en vooral aan het werk. Lezen is niet voldoende, gewoon doen! En Kiki geeft aan hoe. Het boek dwingt je om je doel of product precies te formuleren. Waarom wil je dit werk doen? En hoe vertel je de wereld dat ze bij jou moeten zijn omdat jij de expertise hebt? Dit boek is interessant voor ieder die met woorden duidelijk wil maken waar hij goed in is en wat hij kan betekenen. Een must in je boekenkast, maar laat hem daar niet staan, lees en gebruik het!”
-
“Praktisch, vol tips en goede voorbeelden. Een goed leesbaar en inspirerend geschreven boek, waarin je leert hoe je al schrijvend helder kunt krijgen wat de core business is van je bedrijf, en hoe je dit effectief kunt communiceren. Het resultaat? Een onuitputtelijke bron van teksten voor je website, je visitekaartje, je nieuwsbrieven en je blogs. Een aanrader voor elke zelfstandige. Wil je nog meer plezier en rendement halen uit teksten? Volg dan de cursus bij Kiki! Een heel geweldig leuke en leerzame ervaring!”
-
“Helder en toepasbaar. Duidelijke aanwijzingen, veel verhelderende voorbeelden en een prettige toon – Kiki Verbeek heeft met 'Waarom iedereen luistert als je over seks praat' een bijzonder overtuigend boek geschreven. Een aanrader voor alle zzp'ers. Vanaf het moment dat ik Kiki's aanwijzingen ben gaan toepassen, kon ik mijzelf krachtiger profileren en krijg ik de opdrachten die ik graag wil.”
-
“Een must voor iedereen die overtuigend wil schrijven. Kiki Verbeek laat in haar boek zien hoe je helder en overtuigend kunt schrijven vanuit het perspectief van je lezer. Met praktische, makkelijk toepasbare tips en aanwijzingen zet ze je aan het denken over jouw verhaal, dat je daarna alleen nog maar op hoeft te schrijven. Dat klinkt makkelijk en dat is het ook. Ik heb verschillende teksten geschreven met behulp van Kiki's aanwijzingen en daar krijg ik hele positieve reacties op. Het boek is volgens mij niet alleen een aanrader voor zzp'ers maar voor iedereen die aantrekkelijke teksten wil schrijven.”
-
“Hét marketingboek voor zzp’ers – ook voor de zzp’ers die niets van marketing willen weten. Kiki Verbeek laat op heldere en overtuigende wijze zien hoe je focus kunt aanbrengen in je werk, waarom je toch echt een niche moet kiezen én hoe je zichtbaar kunt worden op een manier die bij je past. De vele praktische tips helpen je de woorden te vinden voor tien overtuigende profielteksten: van je website tot je LinkedIn-profiel, en van je visitekaartje tot je blogs.”
-
“Een aanrader voor ervaren ondernemers. Dit is een boek dat je juist na jaren ondernemerschap moet lezen! Al jaren ondernemer, heeft dit boek mij nieuwe inzichten gegeven. Ik weet nu kort en krachtig aan te geven waarom ik doe wat ik doe. Niet dat Kiki dit voor me heeft verzonnen, wel dat zij er steeds de nadruk op legt dat schrijven betekent dat je je gedachten heel precies aan het papier moet toevertrouwen. Volg je haar leidraad en de volgorde in het boek, dan merk je dat je er plezier in krijgt om steeds een slagje dieper te gaan. En het mooie is dat uiteindelijk alle puzzelstukjes in elkaar vallen. Een fantastisch cadeau (ook als je het jezelf geeft)!”
-
“Een opstap naar zelfstandig ondernemerschap. Ik ben enthousiast over dit boek. Hoe zet je jezelf neer, wat is je missie, welke visie ligt hieraan ten grondslag? Welke boodschap draag je uit? Hoe houd je je eigen broek op als zelfstandige? Hoe onderscheid jij jezelf? Hoe profileer jij je? Dit boek pakt deze leemte op.”
-
“Geef jezelf als zzp'er dit boek cadeau! Kiki beschrijft op een heldere, praktisch toepasbare manier hoe je als zzp'er je aanbod aantrekkelijk neerzet voor je klant. Een voor mij heel frisse, nieuwe manier van kijken. Resultaat: voor het eerst webteksten die staan als een huis. Van harte aanbevolen!”
-
“Prachtig zichtbaar resultaat! Het boek 'Waarom iedereen luistert als je over seks praat' is ontzettend goed. De schrijfster wist dat vast al. Wat een prachtig tastbaar resultaat van jarenlang werken met focus. Het boek geeft mij veel inzichten, bijvoorbeeld in hoe ik meer klanten zou kunnen aantrekken. Bedankt Kiki Verbeek voor dit geweldige boek!"
-
“Inspirerend, bijbel voor ondernemers. Dit boek zou als een lopend vuurtje, een olievlek verspreid moeten worden onder ondernemers. Het maakt alles zoveel duidelijker en simpeler en daarmee zoveel krachtiger. Voorheen was ik veel tijd en energie kwijt met zoeken naar woorden, hoofd- en bijzaken onderscheiden. Door dit boek heb ik meer focus en lef gekregen, antwoorden in plaats van vragen en ik heb veel vertrouwen in de resultaten. Ook nog eens bijzonder prettig leesbaar, intelligent, met humor en originaliteit.”
-
“Must have: goede, praktische tips. Aanrader voor elke zzp-er. Voelbaar met zorg en aandacht gemaakt.”
-
“Na een workshop van Kiki Verbeek direct het boek aangeschaft. En gelukkig maar! Het heeft mij als ondernemer ontzettend geholpen om focus te behouden en resultaatgericht te schrijven, zonder poespas. Het boek is duidelijk geschreven, het leest prettig weg en het biedt concrete tips, voorbeelden en handvatten om tot een glashelder verhaal te komen. Zelf heb ik ook een individuele training bij Kiki mogen volgen om voor een volgende stap in mijn ondernemerschap een prikkelend verhaal te schrijven. Dat staat als een huis. Ik beveel zowel het boek als de training van harte aan. Voor iedere ondernemer, groot of klein. Maak jezelf zichtbaar!”
-
“Een praktisch en toegankelijk boek. Het zet je met concrete opdrachten aan het denken over wat jij nu werkelijk betekent voor je klanten. En – daarbij aansluitend – krijg je concrete aanwijzingen om de woorden te vinden die bij jou passen. Jouw magneet.”
-
“Zeer inspirerend en direct toepasbaar. Kiki doet recht aan haar eigen boodschap: het is glashelder! Dit gaat vast veel zzp’ers helpen om zichzelf ook met meer passie, plezier en helderheid in de etalage te zetten.”
-
“‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ van Kiki Verbeek is een mooi boek. Focus ligt op zelfstandige professionals. Er zijn ook vele raakvlakken voor accountmanagers werkzaam in een B2B-markt. Wij doen dit in ieder geval binnen het programma RealSales. Kiki: goed, helder en mooi geschreven! Knipoog van je oude schoolmeester 😉 Kijk ook naar het YouTube- filmpje van Kiki over haar boek. Zo inspirerend verteld... zo inspirerend is het boek!"
-
“Zelfstandige professionals vinden het nog weleens lastig zichzelf kort en krachtig te presenteren. In ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’laat Kiki Verbeek zien dat het zo moeilijk niet hoeft te zijn. | Kiki Verbeek is de eerste om toe te geven dat haar boek - ondanks de prikkelende titel - helemaal niet over seks gaat. Net zo min als destijds ‘Ondernemersseks’ van Karen Romme over seks ging. Het eigenlijke onderwerp van ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ is hoe je je als trainer, coach of adviseur zakelijk kunt profileren. Op zo'n manier dat iedereen luistert én meteen snapt wat je te bieden hebt. | Dat van die seks is daarbij een handige metafoor waarmee Verbeek de aandacht trekt. En dat werkt, point taken. De boodschap die daarachter ligt, is interessanter - en tegelijk een stuk lastiger. Want jezelf krachtig profileren, zegt Verbeek, begint ermee dat je stopt met te doen alsof en dat je begint met echt te zijn, of authentiek. In je leven, in je werk, en in het verhaal dat je daarover vertelt. Dus, is de kern van haar boodschap: zorg dat wat je doet vanuit je hart komt, dat het jouw zelf raakt, en breng dat zo over het voetlicht dat het ook je klanten raakt. Pas dan zal iedereen naar je luisteren. | Die boodschap vertelt Verbeek in ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ op een heel aantrekkelijke en effectieve manier. Namelijk door tien keer een profieltekst te ontwikkelen voor een expert, op tien verschillende manieren of vanuit tien verschillende vertrekpunten. Dat kan de bedrijfsboodschap zijn of het ondernemersstatement, dat kan ook het achtergrondverhaal zijn of het visitekaartje. Bij elk daarvan maakt zij in een paar alinea's duidelijk waar het om gaat, geeft zij een direct toepasbaar stappenplan en laat zij een aantal aansprekende voorbeelden zien, om vervolgens de lezer zelf aan het werk te zetten. En daar heeft zij dan weer telkens een heleboel praktische tips bij. | Dat die aanpakt werkt, daarvan getuigt het testimonial van collega Joep Schrijvers achterop het boek. De auteur van ‘Hoe word ik een rat?’ roept daar uit: ‘Was dit boek maar eerder verschenen! Het hielp mij om mezelf beter te profileren. Kiki Verbeek is een zeer heldere schrijfster, praktisch, geestig en gelukkig nergens belerend. Dit boek is een must-read voor elke ondernemende professional.’ Dat vinden wij geen woord te veel gezegd. | Ondertussen ligt de beslissende stap op de weg naar een glashelder verhaal natuurlijk wel vóór het moment dat de tien manieren van Verbeek aan de orde komen. Een echte, authentieke boodschap die mensen raakt, begint bij zelf heel goed weten wie je bent, wat je drijft, en wat je wilt met je leven. Heb je dat op een rijtje, dan is die profieltekst een stuk makkelijker te schrijven dan wanneer je dat allemaal nog moet uitvogelen. Aan de andere kant: als het werken aan zo'n tekst je prikkelt om jezelf die vragen te stellen, is dat boek zijn geld ook dubbel en dwars waard geweest.”
-
boekredactie.nl, managementboek.nl
“‘Kun je als ondernemer over jezelf en je bedrijf praten alsof je over seks praat? Met dezelfde aantrekkingskracht, dezelfde impact, dezelfde sprankeling?’ Meteen in haar voorwoord legt Kiki Verbeek de titel uit. Ze belooft in ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ 10 manieren om jezelf krachtig te profileren. Daarmee ga ik graag aan de slag! | Per hoofdstuk heb ik de profielteksten geschreven. Deze verrijken inmiddels mijn website Boekredactie.nl, mijn LinkedIn-profiel en zijn inspiratie voor mijn tweets. Maar er is meer: de basisgedachte van Verbeek heb ik overgenomen en gebruik ik in mijn advies aan ondernemers die een managementboek willen schrijven. Breng focus aan, kies! ‘Focus verruimt en kiezen verrijkt’, verwoordt Verbeek het prachtig. | In 10 hoofdstukken kom je tot 10 profielteksten om jouw keuze helder over te brengen bij jouw klant. In elk hoofdstuk beschrijft Verbeek de stappen om te komen tot de profieltekst, geeft ze voorbeelden en tips. In sommige hoofdstukken erg veel tips. Allereerst een overtuigende bedrijfsboodschap. Het is even oefenen, schrappen en samenvoegen. | Het ondernemersstatement is een meer emotionele tekst, deze schreef ik met veel plezier. Verbeek beschrijft de stappen om te komen tot een inspirerend ondernemersstatement. Maak een verhaal, neem je lezer mee in kleine denkstappen, denk groots. Heel prettig vond ik haar aansporing: begin in je eerste versie je zinnen met ‘Ik geloof’. | Een hoofdstuk dat mij raakte, was voor het formuleren van pakkende vragen. Deze zijn reuze handig voor Twitter, maar wat mij trof, is Verbeeks stellige mening dat je je lezer en klant pijn moet doen. ‘Als je klant zijn eigen pijn voelt en ziet dat jij die pijn kent, schept hij zijn eigen voorwaarden voor verandering.’ Dus: waar ligt jouw klant wakker van? | Terugbladerend in dit prettige boek, realiseer ik me dat ik enkele gedachten van Verbeek heb eigengemaakt. Zo adviseer ik auteurs om het onderwerp van hun boek direct te laten aansluiten bij het probleem dat hun favoriete klant heeft. Wat is zijn probleem waarvoor jij de oplossing hebt? Schrijf daar dan een boek over, zodat dit je bedrijf versterkt. En waar ik ook helemaal achter sta, is wat Verbeek ter afronding schrijft: ‘Het gat in de markt ontstaat vanzelf door het vermarkten van je oplossing.’”
-
Twynstra Gudde
"Niet heel verwonderlijk natuurlijk, dat ik dit boek als eerste uit de kast pak om te recenseren. Wat dat betreft heeft het zijn doel direct bereikt. Maar juist de ’10 andere manieren om jezelf krachtig te profileren’ uit de subtitel, waar ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ logischerwijs echt over gaat, komen op een goed moment. Na een driejarig traineeship tot organisatie-adviseur zijn dat toch de vragen die je bezighouden: waar sta ik voor? Waar ben ik goed in? Waar kunnen mensen mij voor vragen? | Het boek legt uit dat praten over seks en praten over je bedrijf, dienst of product volgens dezelfde principes werken. Wanneer je over seks praat, luistert iedereen zonder dat je er moeite voor hoeft te doen. Als het om seks gaat, staat er namelijk iets op het spel: mensen zijn nieuwsgierig, hebben eigenbelang of worstelen met twijfels en onzekerheden. Lukt het mij om over mezelf en mijn werk te praten alsof ik over seks praat? | Kiki Verbeek overtuigt mij van het feit dat dit me zou moeten lukken, op één voorwaarde: als ik doe waar ik het beste in ben en alleen als dat ook is wat ik het allerliefste doe. Nee zeggen wordt dus het credo, in plaats van overal maar ja op zeggen vanuit de onrust dat ik iets zou kunnen missen. Nee zeggen op dingen waarvan ik in ieder geval weet dat ik ze niet wil. Maar ook nee zeggen tegen de dingen die ik wel leuk vind, maar die me afleiden van mijn focus. Kan ik dit, nu ik nog pas net op de arbeidsmarkt te vinden ben? Kan ik de snoepjeswinkel die de arbeidsmarkt soms nog is, uitstappen en oversteken naar een zaakje waar ze maar één – maar wel een heel mooi – product verkopen? Het boek geeft een quote waar ik bij het stellen van die vraag vaak tegenaan loop: ‘Ik ben bang dat mijn leven saai wordt als ik me maar op één ding richt!’ Dat herken ik. Ik ben 25, ik wil toch niet mijn hele leven hetzelfde blijven doen? | Onzin, zegt Kiki Verbeek. Het is allemaal niet zo benauwend. Namelijk: focus verruimt en kiezen verrijkt. De uitspraak prikkelt in zijn tegenstrijdigheid, maar tegelijkertijd weet ik dat het waar is. Een eerdere training Personal Branding had dezelfde boodschap: wanneer je jezelf breed profileert vindt niemand je, maar wanneer je kiest zullen mensen je ook vinden voor zaken die in het verlengde van je focus liggen. Kies ik ervoor om mijn capaciteiten in één sector ten toon te spreiden, dan zal men begrijpen dat ik dezelfde prestaties ook kan leveren in andere sectoren. | Richting het einde van mijn traineeship komt ook die beruchte droombaan om de hoek kijken. Misschien is het iets van onze generatie, maar tegenwoordig lijkt het buitengewoon logisch dat je die rond je 27e toch wel echt gevonden hebt. Zingeving en geluk in het werk is immers belangrijker geworden dan status, geld en dienstverband. Ook hierover word ik streng toegesproken. Ik word erop gewezen dat ik me niet zou moeten laten voorttrekken door een wensbeeld in de verte, maar op zoek moet naar datgene wat mij van achteren vooruit duwt. Wat zijn mijn redenen tot bewegen? Een droombaan is immers een statisch einddoel, dat waarschijnlijk weer verandert zodra het bereikt is. | Tegen de tijd dat ik het boek uit heb voel ik me gesterkt in het idee dat ik mijn zoektocht niet moet richten op wat er buiten te vinden is, maar naar het motortje wat mij draaiende houdt. En dan heb ik een heel groot deel van het boek, over het uitstralen van een superaantrekkelijke bedrijfsboodschap, nog niet eens hier behandeld. Dat hoofdstuk sla ik opnieuw open zodra ik mijn focus heb gevonden."