Zakelijk bloggen
voor coaches & consultants

Schrijven over je vak, schrijven voor je doelgroep

  • Ben je onvoldoende zichtbaar als expert?
  • Heb je veel te bieden, maar te weinig klanten?
  • Houd je er niet van om jezelf te verkopen?

Schrijven over je vak, schrijven voor je doelgroep: zo maak je jezelf zichtbaar. Je deelt je kennis en ervaring. Elke trainer, coach, adviseur vertelt op zijn eigen manier over zijn praktijk: noem het een artikel, een column, een casusbeschrijving of een voorbeeld. Het maakt niet uit. Ik noem het voorlopig een blog – luchtig en vrij.

Bloggen is een vorm van content marketing: je dienst of product verkopen door waardevolle inhoud weg te geven. Precies daarom is bloggen bijzonder geschikt voor trainers, coaches, adviseurs: juist zij gaan en staan voor inhoud, zij werken met mensen én met hart voor hun vak. Bloggen sluit feilloos aan bij deze drijfveren.

10 goede redenen om te bloggen:

  1. Je bent zichtbaar als professional
  2. Je bent in contact met je netwerk
  3. Je laat zien welke inhoud je in huis hebt
  4. Je bent van waarde voor je netwerk doordat je kennis weggeeft
  5. Je ordent je eigen vakkennis door erover te schrijven
  6. Je bouwt aan een archief van eigen artikelen over je vak (aanzet tot een boek!)
  7. Je toont betrokkenheid bij je vak
  8. Je bouwt expertstatus op
  9. Je verdiept je denken over jezelf als professional
  10. Je zorgt ervoor dat klanten in een continue stroom naar je toekomen

Bloggen is een gulle bezigheid: je geeft iets waardevols weg aan een ander. Je geeft iemand kennis waar hij iets aan heeft, waar hij zelf iets mee kan. Dit roept reacties op. Bloggen is een aangename manier voor jou en je doelgroep om elkaar te leren kennen.

Sinds ik blog, hoef ik geen acquisitie meer te doen. Lees hier meer over hoe zakelijk bloggen dé ideale vorm van acquisitie is voor wie zichtbaar, herkenbaar én aantrekkelijk wil zijn.

Schrijven over je vak, schrijven over je doelgroep is voor elke trainer, coach, adviseur een persoonlijk ontwikkeltraject. Daarin staat centraal dat je je uit, dat je de stap naar buiten zet, dat je deelt wat je te zeggen hebt, in je eigen toon en stijl. Zodat je lezer het gevoel heeft dat hij jou ontmoet in je artikelen. Bloggen is een kwestie van doen. Niet vinden dat je het moet doen, maar gewoon doen. Dat wil zeggen: moment prikken, zitten en schrijven. Dat kun jij ook. De rest komt later.

Kortdurende blogbegeleiding

  • 1-op-1-begeleiding
  • Jouw persoonlijke blog-ingrediënten op een rij
  • 5 blogs in uitvoerige opzet
  • 1 blog klaar voor publicatie
  • Je kunt een half jaar vooruit
Lees meer...

Langdurige blogbegeleiding

  • Individuele begeleiding door Kiki
  • Je publiceert 1x p/m een professionele blog
  • Gezamenlijke schrijfochtenden (optioneel)
  • Maatje-van-de-Maand (optioneel)
  • Uitwisseling van good practices
  • Content marketing in woord en daad
  • Je stapt in wanneer jij wilt
  • Duur: 9 maanden (of langer)
Lees meer...

Online & Zelf doen

  • Laagdrempelig
  • Meteen aan de slag
  • Je schrijft 7 klantenwervende blogs vanuit verschillende insteek
  • Opdrachten, schrijftips en artikelen over content marketing in je inbox
  • Duur: 7 maanden
Lees meer...
Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.