Zakelijk bloggen voor professionals

Overtuigend schrijven over je vak, voor je doelgroep

  • Ben je onvoldoende zichtbaar als expert?
  • Heb je veel te bieden, maar te weinig klanten?
  • Houd je er niet van om jezelf te verkopen?

Schrijven over je vak, schrijven voor je doelgroep: zo verspreid je verhalen. In verhalen deel je je kennis en ervaring. Met verhalen help je mensen om zichzelf te helpen. Wie verhalen vertelt, vergroot zijn zichtbaarheid.

Elke professional vertelt op zijn eigen manier over zijn praktijk: noem het een artikel, een column, een casusbeschrijving of een voorbeeld. Het maakt niet uit. Ik noem het een blog – dat klinkt aangenaam luchtig en vrij.

Bloggen trekt klanten. Ze komen vanzelf naar je toe. Wie wil dat niet? Bloggend je inhoud verdiepen. Bloggend je inkomen verdubbelen. Bloggend je imperium opbouwen. Dat kan. Sinds ik blog, hoef ik geen acquisitie meer te doen.

Bloggen is een vorm van content marketing: je dienst of product verkopen door waardevolle inhoud weg te geven. Precies daarom is bloggen bijzonder geschikt voor trainers, coaches, adviseurs: juist zij gaan en staan voor inhoud, zij werken met mensen én met hart voor hun vak. Bloggen sluit feilloos aan bij deze drijfveren.

10 goede redenen om te bloggen:

  1. Je bent zichtbaar als professional
  2. Je bent in contact met je netwerk
  3. Je laat zien welke inhoud je in huis hebt
  4. Je bent van waarde voor je netwerk doordat je kennis weggeeft
  5. Je ordent je eigen vakkennis door erover te schrijven
  6. Je bouwt aan een archief van eigen artikelen over je vak (aanzet tot een boek!)
  7. Je toont betrokkenheid bij je vak
  8. Je bouwt expertstatus op
  9. Je verdiept je denken over jezelf als professional
  10. Je zorgt ervoor dat klanten in een continue stroom naar je toekomen

Bloggen is een gulle bezigheid: je geeft iets waardevols weg aan een ander. Je geeft iemand kennis waar hij iets aan heeft, waar hij zelf iets mee kan. Dit roept reacties op. Bloggen is een aangename manier voor jou en je doelgroep om elkaar te leren kennen.

Lees hier meer over hoe je bloggend je omzet verdubbelt.

Bloggen is een kwestie van doen. Niet vinden dat je het moet doen, maar gewoon doen. Dat wil zeggen: moment prikken, zitten en schrijven. In een uur moet het kunnen. De rest volgt min of meer vanzelf.

Eendaagse training

  • 1-op-1-begeleiding
  • jouw persoonlijke blog-ingrediënten op een rij
  • 5 blogs in uitvoerige opzet
  • 1 blog klaar voor publicatie
  • op korte termijn in te plannen
  • duur: 1 dag
Lees meer...

De Glasheldere Blog Groep

  • meest waardevolle blog-programma
  • je publiceert 1x p/m een professionele blog
  • individuele begeleiding door Kiki
  • gezamenlijke schrijfochtenden
  • uitwisseling van good practices
  • content marketing in woord en daad
  • max 12 deelnemers per groep
  • je stapt in wanneer jij wilt
  • duur: 9 maanden (of langer)
Lees meer...

Online training

  • laagdrempelig
  • zelf doen
  • je schrijft 7 klantenwervende blogs vanuit verschillende insteek
  • opdrachten, schrijftips en artikelen over content marketing in je inbox
  • duur: 7 maanden
Lees meer...
Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek