Overtuigend zakelijk bloggen
Schrijven over je vak, schrijven voor je doelgroep
Ben je onvoldoende zichtbaar als expert in jouw vakgebied? Heb je veel te bieden, maar spreken je klanten en opdrachtgevers je daar onvoldoende op aan? Houd je er eigenlijk helemaal niet van om jezelf te verkopen?
Kennis en ervaring delen
Schrijvend maak je jezelf zichtbaar. Je deelt je kennis en ervaring. Wie blogt, hoeft geen acquisitie meer te doen. Bloggen is een manier om je dienst te verkopen door waardevolle inhoud weg te geven. Precies daarom is bloggen bijzonder geschikt voor coaches en adviseurs: juist zij staan voor de inhoud, zij werken met mensen én met hart voor hun vak. Je geeft je lezers kennis en inzicht waarmee ze verder komen. Dit roept reacties op. Een aangename manier voor jou en je doelgroep om elkaar te leren kennen.
10 goede redenen om te bloggen
- Je maakt jezelf zichtbaar als professional
- Je bent in contact met je netwerk
- Je laat zien welke inhoud je in huis hebt
- Je bent van waarde voor je netwerk
- Je ordent je eigen vakkennis
- Je bouwt aan een archief van eigen artikelen
- Je toont betrokkenheid bij je vak
- Je bouwt expertstatus op
- Je verdiept jezelf als professional
- Klanten komen vanzelf naar je toe
Je eigen toon en stijl
Schrijven over je vak is bijna altijd een persoonlijk ontwikkeltraject. Centraal staat dat je uitdrukking geeft aan jezelf, dat je de stap naar buiten zet, dat je deelt wat je wilt zeggen, in je eigen toon en stijl. Zodat je lezer jou ontmoet in je artikelen.
De enige die jou en jouw bijdrage zichtbaar kan maken, ben je zelf. Wat is de kern van de boodschap die je naar buiten wilt brengen?