Hoe je bloggend klanten trekt

 in Content marketing, Klantenwervend bloggen, Ondernemerschap, ZZP & Zichtbaarheid

Ben jij ook van plan om te gaan bloggen?
Maar het komt er maar niet van…

  • Je hebt ’t al zo druk…
  • Je bent niet zo’n schrijver…
  • Je weet niet waarover je zult schrijven…
  • Je bent te lang (of te kort) van stof…
  • Je denkt dat ’t veel tijd kost…
  • Je vindt ’t eng…
  • Je hebt er eigenlijk geen zin in…

Genoeg gepiekerd en vooruitgeschoven! Bloggen trekt klanten. Ze komen vanzelf naar je toe. Wie wil dat niet? 

Waarom een ondernemer blogt:

  1. Je bent zichtbaar als expert.
  2. Je bent in contact met je netwerk.
  3. Je laat zien welke inhoud je in huis hebt.
  4. Je bent van waarde voor je netwerk doordat je kennis weggeeft.
  5. Je ordent je eigen vakkennis door erover te schrijven.
  6. Je bouwt aan een archief van eigen artikelen over je vak.
  7. Je toont betrokkenheid bij je vak.
  8. Je bouwt expertstatus op.
  9. Je verdiept je denken over jezelf als professional.
  10. Je zorgt ervoor dat klanten vanzelf naar je toekomen.

Bloggen is een GULLE bezigheid: je geeft iets waardevols weg aan een ander. Je geeft iemand kennis waar hij iets aan heeft, waar hij zelf iets mee kan. Dit roept reacties op. Bloggen is een hele aangename manier voor jou en je potentiële klant om kennis te maken.

Bloggen is een kwestie van DOEN. Niet vinden dat je ’t moet doen, maar doen. Dat wil zeggen: moment prikken, zitten en schrijven. In één uur moet ’t kunnen.

Omdat bovenstaande redenen om ’t niet te doen én bovenstaande resultaten van het wél doen ALLEMAAL WAAR zijn, heb ik De Glasheldere Blog Groep in het leven geroepen!

De Glasheldere Blog Groep is een groep zelfstandige trainers, coaches en adviseurs die met elkaar afspreken om 9 maanden lang minimaal één keer per maand een blog te publiceren. Dat is ’t. En dat gaan we doen.

Deze gezamenlijke afspraak is de stok achter de deur. Ik houd de stok levend. Jij leert wat je moet weten over klantenwervend bloggen en je krijgt bruikbare feedback van mij op je blogs. We starten in september 2013. Het traject loopt tot juni 2014, dan ronden we af als ervaren bloggers die niet anders willen dan blijven bloggen.

Ik beloof je dat je in 9 maanden bovenstaande doelen bereikt: je bent zichtbaar, je bent in contact met je netwerk, je laat je inhoud zien, je bent van waarde, je ordent je vakkennis, je hebt de aanzet tot een archief van eigen artikelen, je toont je betrokken bij je vak, je verwerft expertstatus, je verdiept je denken over jezelf als professional, en last but not least: klanten komen vanzelf naar je toe. Leuk toch?

Geïnteresseerd in De Glasheldere Blog Groep?

www.glashelderverhaal.nl

Aanbevolen Berichten
Reacties
  • paul

    Wat een goed initiatief! Al deze elementen komen naar voren als je gaat schrijven op Ensie…wellicht een interessante aanvulling voor jullie cursisten om zich hier te profileren als expert? Zoals hier bijvoorbeeld: http://www.ensie.nl/definitie/Earned_media

    • Kiki Verbeek

      Leuk, Paul, een nieuwe ontdekking voor mij. Hartelijke groet, Kiki

Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.