De motor achter resultaten van betekenis

 in Content marketing, Klantenwervend bloggen, Ondernemerschap

De meeste trainers, coaches, adviseurs hebben liefde voor hun vak. Velen van hen hebben bovendien een uitgesproken warm gevoel voor de mensen met wie zij werken. En hiermee bedoel ik allerminst iets zachts of romantisch.

De liefde voor je vak toont zich in de kracht die vrijkomt als je doet wat je graag doet. Soms is dat de liefde voor een specifieke manier van werken (zoals provocatief coachen). Soms is dat de liefde voor het oplossen van een bepaald type problemen (zoals loopbaanvraagstukken). Soms is dat de liefde voor het behalen van een uitgesproken resultaat (zoals zelfstandig keuzes maken), voor een specifieke doelgroep (zoals vrouwen in leidinggevende posities) of een bepaalde sector (zoals het onderwijs). Het doet er eigenlijk niet toe wat de bron is van de liefde voor je vak, zolang die bron maar borrelt.

De kracht die vrijkomt als je doet wat je graag doet, is de motor voor het bereiken van resultaten van betekenis. Een trainer, coach, adviseur die geraakt is door zijn vak, raakt de mensen met wie hij werkt. Mensen die geraakt zijn, lopen harder, presteren beter, communiceren opener, groeien vanzelfsprekender, creëren draagvlak en raken op hun beurt weer de mensen met wie zíj werken. De waarde van het werk rolt zich als het ware vanzelf uit. Daar wil iedereen deel van zijn.

Ook ik heb liefde voor mijn vak. Vijf jaar geleden begon ik te bloggen over mijn dagelijkse praktijk – over mijn liefde, mijn motor, of hoe je het ook wilt noemen. Sinds ik blog, hoef ik geen acquisitie meer te doen. Ik heb een stabiele en continue stroom klanten. Sinds ik blog, voel ik me niet meer ongemakkelijk in mijn ondernemerschap. Ik hoef geen klantenwervende capriolen uit te halen die niet bij me passen. Sinds ik blog, is mijn omzet verdubbeld. Er is rust in de tent en ik val samen met wat ik doe.

Een professionele dienstverlener die in staat is bloggend de liefde voor zijn vak in de markt te zetten, maakt goud. Hij bereikt zijn doelgroep. Hij brengt mensen in beweging. Hij trekt de klanten aan die bij hem passen. Hij doet het werk dat hij het liefste doet, en schrijft daar af en toe iets over. Dát is klantenwervend bloggen. Er is geen rustiger én overtuigender manier om jezelf zichtbaar te maken.

Verspreid de liefde voor je vak. Start een blog.

Wil jij de liefde voor je vak verspreiden? De verhalen van je doelgroep vertellen? Overweeg je een blog te starten? Een keer samen sparren daarover? Meld je hier aan voor een telefonische Verhelderingssessie. Een Verhelderingssessie is gratis en vrijblijvend en duurt ongeveer 30 minuten. Ook deze maand geef ik er weer 3 weg.

Aanbevolen Berichten
Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.