Zorgt jouw hart voor brood op de plank?

 in Ondernemerschap, Professionele identiteit

Toen Marieke (42, loopbaancoach) tien jaar oud was, gleed ze uit tijdens een bergwandeling met haar ouders in de Alpen. Ze brak alles wat een mens kan breken en heeft vijf jaar nodig gehad om te revalideren. Sindsdien zegt ze dat ze weet waar het leven over gaat: focus, één ding te willen, en daarvoor gaan. Vanuit deze gedachte helpt ze mensen hun loopbaan in te richten.

Laurens (53, managementconsultant) was 27 toen zijn verloofde omkwam bij een auto-ongeluk, in een botsing met een dronken weggebruiker. Zijn hart brak en hij worstelde jarenlang met rouw, loslaten en vergeving. In zijn werkende leven stelt hij zich in alle gevallen tot doel te handelen vanuit liefde, en hij nodigt anderen uit hetzelfde te doen.

Bedrijfstrainer Sofie (46) is opgeleid als advocaat bij een groot, prestigieus kantoor. Vroeg in de dertig raakte ze in een ernstige burn-out die haar dwong haar leven radicaal om te gooien. Momenteel helpt ze jonge, ambitieuze vrouwen met het maken van keuzes en het houden van balans.

Marieke, Laurens en Sofie hebben een DRIVE waar geen opleiding of specialisme tegenop kan. Zij werken recht vanuit hun hart. Dat is een voorrecht.

Waar zit jouw hart als je werkt? En zorgt dat hart voor brood op de plank?

Intens verbonden zijn met waarom je doet wat je doet, is prachtig. Maar geen garantie voor succes. Hoe vertaal je jouw ervaringen naar de praktijk van je doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat jouw persoonlijke bevrijding ook een ander bevrijdt? Hoe maak je van jouw eigen inzicht andermans inzicht in zichzelf?

Zoek een VORM.

Menig gedreven, geïnspireerd trainer, coach, adviseur ontbeert een vorm waarin al die wijsheid kan worden gegoten. Hij of zij hangt in het herhalen van het persoonlijke verhaal, in de veronderstelling dat dit voldoende uitwerking heeft. Maar hoe aangrijpend of aanstekelijk dat verhaal ook is, je hebt een CONCRETE VORM nodig om de ervaringskennis en levensinzichten uit jouw verhaal in de praktijk te brengen en toepasbaar te maken voor anderen. Bovendien bereik je zo een groter publiek dan de mensen die toch al wel geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen hebt.

Het voorbeeld van Sofie. Na jarenlang op relevante congressen en symposia te zijn uitgenodigd als spreker, omdat haar burn-out werd gezien als exemplarisch voor vrouwen van haar leeftijd in haar beroepsgroep, hoorde Sofie zichzelf praten. Sterker nog: ze kon haar eigen verhaal eigenlijk niet meer aanhoren.

Het verhaal was genoeg verteld. 

Sofie wilde praktisch. Ze wilde concreet. Ze wilde niet meer van zichzelf. Ze wilde meer voor anderen. In samenwerking met een gespecialiseerd organisatiepsycholoog ontwikkelde ze een concreet stappenplan om de ambities van jonge vrouwen in een veeleisende omgeving in goede banen te leiden. Met succes. Sindsdien is haar verhaal haar motor, haar drijvende kracht. Het stappenplan is het praktisch instrument waarmee ze de mensen bereikt die haar hulp goed kunnen gebruiken. Sofie heeft zich nog nooit zo voldaan gevoeld. En haar klanten bereiken resultaten van betekenis.
___

Weet jij waarom je doet wat je doet? Maar lukt het je niet om met jouw drive je doelgroep te bereiken? Een keer samen sparren over de brug die je kunt slaan? Je kunt je HIER aanmelden voor een telefonische Verhelderingssessie. Een Verhelderingssessie is gratis en vrijblijvend en duurt ongeveer 30 minuten. Ook deze maand geef ik er weer 3 weg.

Aanbevolen Berichten
Reacties
  • Odet Sleeswijk

    Deze blog is voeding voor de Ziel! Prachtig! X

    • Kiki Verbeek

      Dank je, Odet. Jouw ziel!

Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.