Ondernemersstatement III

 in Ondernemerschap, Professionele identiteit

De meeste mensen willen zichzelf zijn, of worden. Ze zoeken naar balans, naar dat wat past, dat wat klopt, dat wat goed is, wat dat ook mag betekenen. Dat is niet eenvoudig.

Velen zijn verhuld in versnippering. Verborgen achter twijfel of onzekerheid. Ondergesneeuwd in mogelijkheden. Er is zoveel te doen. Je vindt zoveel interessant. Je kunt van alles kiezen. Soms meer dan je zou willen.

Wie ben je? Wat doe je? Waarom? Vooral: waartoe? Zelfkennis, stil staan, vragen stellen. Antwoorden. Verhelderen wat vaag of warrig is. Focus brengen in de veelheid. Keuzes maken. Zichtbaar zijn mét die keuzes.

Jezelf laten zien. Wat laat je zien als je jezelf laat zien? Hoe weet je wat de kern is? Hoe weet je wanneer je die kern te pakken hebt? Wat is écht? Om maar even een heel gevaarlijk woord te gebruiken.

En dan opeens: dan heb je het te pakken, dat waar het je allemaal om te doen is. Dat waar het om draait. Dat waar jij voor staat. Misschien zelfs wel: dat wat jij bént. Kun je nóg verder doorstoten tot de kern?

Opluchting. Verlichting. Verbinding. Wat nu? De wereld in! Je boodschap krijgt waarde zodra je ‘m deelt. Maar hoe deel je dat wat het dichtst bij je ligt? Hoe deel je je dierbaarste ontdekking? De kern van wie jij bent, wat jij doet. Je wilt zeker weten dat overkomt wat je bedoelt. Professioneel, met hoge kwaliteit, zakelijk en toch persoonlijk. Je wilt glashelder zijn.

Componeer je verhaal. Componeer jouw glasheldere verhaal: alle elementen in een inzichtelijk verband. Glashelder doordacht. Glashelder doorvoeld. Glashelder verwoord.

Zet jezelf glashelder middenin de wereld. Zichtbaar én superaantrekkelijk. Een verhaal met focus. Een verhaal met een hart. Het verhaal dat zichtbaar maakt waar jij voor staat. Het verhaal dat zichtbaar maakt waarin jij gelooft. Het verhaal dat jij vertellen wilt. Een verhaal dat anderen verstaan.

Sta op. Beken kleur.

Maak jezelf zichtbaar. Ga!

www.glashelderverhaal.nl

Trainers, coaches en adviseurs die in staat zijn om anderen in beweging te brengen, hebben de gave het fundament van hun ondernemerschap, het hart van hun handelen, de motor achter hun acties met hun klanten te delen.

Een prachtig voorbeeld daarvan is de veelbesproken commercial van Triodos Bank. Een reclame van een bank met een visie, een reclame waarin nauwelijks over geld of economie wordt gesproken. Heel verrassend. Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar als ik deze spot zie, hoef ik prompt niets meer te weten en ben ik er helemaal klaar voor klant te worden bij die club.

Dat is geen magie, dat is de onweerstaanbare aantrekkingskracht van het delen van je overtuigingen. Doe geen zaken met mensen die nodig hebben wat jij te bieden hebt, maar doe zaken met mensen die geloven wat jij gelooft. Dan gaan mensen met jou in zee – niet voor jou, maar voor zichzelf. Een krachtiger motivatie is niet denkbaar.

www.glashelderverhaal.nl

Aanbevolen Berichten

Laat een reactie achter

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.