Ondernemersstatement II

 in Ondernemerschap, Professionele identiteit

Ik geloof in een glashelder verhaal over jezelf als fundament van professionele groei. Elke trainer, coach en adviseur heeft een glashelder verhaal nodig waarmee hij zichzelf krachtig in de markt zet. Een verhaal om op te bouwen. Een verhaal om in te rusten. Een verhaal om verder te vertellen. Wie ben ik? Wat doe ik? Hoe doe ik dat? Waarom doe ik dat? En waartoe ?

Ik geloof in een glashelder verhaal als meest overtuigende samenvatting van een professioneel leven. Samenvattingen ontroeren me. Hoe breng je een veelheid terug tot een overzichtelijke eenheid? Elke professional baant zich een weg door de mogelijkheden om hem heen. De een overleeft door er vrolijk in rond te zwemmen. De ander overleeft door zich te omringen met een strenge weloverwogen selectie. En alles daar tussenin. Wat wil ik met de veelheid? Wat wil de veelheid met mij?

Ik geloof in focus als noodzakelijke voorwaarde voor kwaliteit. Een professional is iemand die keuzes maakt. Iemand die weet waar hij voor staat en anderen daarover kan vertellen. Ik geloof in het maken van keuzes. Keuzes zijn uitingen van zelfkennis. Keuzes maken je sterk. Keuzes geven focus. Focus brengt helderheid. Ik geloof in professionals die kwaliteit leveren en zich ervan bewust zijn hoe zij tot dat kwaliteitsniveau zijn gekomen.

Ik geloof in kwaliteit. Ik geloof in investeren in kwaliteit. Aandacht voor kwaliteit genereert aandacht voor kwaliteit. Ik geloof in de glans van alles wat met zorg en precisie uit onze handen komt. Een glashelder verhaal onderstreept onze individuele kwaliteit. Kwaliteit zorgt ervoor dat mensen tot hun recht komen. Kwaliteit garandeert inhoud, diepgang, voortgang en vernieuwing.

Hoe kan iemand jouw verhaal doorvertellen als je zelf nog niet de juiste woorden hebt gevonden om te zeggen wie je bent? Ik geloof in een glashelder verhaal voor elke professional. Ik geloof in de juiste woorden die de juiste klanten aantrekken. Ik geloof in het vinden van de woorden die je zichtbaar, herkenbaar en superaantrekkelijk te maken. Daar ga je voor staan. Dan word je gezien. Met een glashelder verhaal ben je expert in jouw niche. Dan ben je succesvol met waar je de beste in bent.

___

Deelnemers aan het programma Groot Glashelder verhaal vraag ik in het begin van het traject een ondernemersstatement te maken. In het ondernemersstatement verwoord je het fundament van je ondernemerschap, de motor achter je acties, het hart van je handelen. 

www.glashelderverhaal.nl

Aanbevolen Berichten

Laat een reactie achter

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.