Waarom luistert iedereen als je over seks praat?

 in Overtuigende profielteksten, ZZP & Zichtbaarheid

Sex sells: het is een bekende uitdrukking. De verkoopcijfers van de Vijftig Tinten trilogie zijn duizelingwekkend. Het is het boek waar iedereen nog steeds over spreekt. Magnum verkoopt ijsjes met seks, BMW verkoopt auto’s met seks, Coca Cola verkoopt frisdrank met seks. Internetprovider Alice baarde opzien met de erotische wijze waarop ze ADSL aan de man bracht. De ‘Vagina Monologen’ zorgden voor uitverkochte theaters wereldwijd. Zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen. Seks trekt aandacht. Als je over seks praat, luistert iedereen.

Seks trekt aandacht. Ik ken dat ook uit eigen ervaring. Ik heb eens een jaar bij Christine le Duc gewerkt. Tot op de dag van vandaag hoef ik dit simpele feit maar te noemen en mensen willen er alles over horen. Seks lijkt altijd interessant.

Hoe zorg je ervoor dat een ander de moeite neemt te luisteren naar wat jij wilt vertellen? En dat hij dat niet voor jou doet, maar voor hemzelf? Praten over seks, dat is zeker een manier om luisteraars te krijgen. Maar wat als je het over een ander onderwerp wilt hebben? Je bent een zelfstandige professional en jouw specialisme heeft waarschijnlijk niet zoveel met seks te maken…

Kun je als zzp’er over jezelf en je bedrijf praten alsof je over seks praat? Met dezelfde aantrekkingkracht, dezelfde impact, dezelfde sprankeling? Ja, dat kan. Daarover heb ik een boek gemaakt. Dit boek gaat niet over seks. Dit boek gaat over jezelf zakelijk profileren. Speciaal voor zzp’ers. Praten over seks en praten over je eigen bedrijf: het zijn dezelfde principes die ervoor zorgen dat iedereen luistert. Aan elke zzp’er de taak zijn bedrijfsuitingen zo bij te sturen dat iedereen luistert.

Na het lezen van mijn boek weet je wat je te doen staat: zorg dat er iets op het spel staat. Doe wat je aan het hart gaat en breng dat zo over het voetlicht dat het ook je klanten raakt. Zorg dat er iets op het spel staat. Iedereen zal luisteren.

Mijn boek verschijnt rond 14 oktober. Als je wilt, kun je het alvast reserveren via deze link. Ik hou je op de hoogte.

Ben jij zzp’er? Doe jij wat je aan het hart gaat? Hoe zorg jij ervoor dat er in de presentatie van jouw bedrijf, dienst of product iets op het spel staat? Ik hoor je ervaringen graag hieronder.

Aanbevolen Berichten

Laat een reactie achter

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.