En wat wil jij?

 in Ondernemerschap, Persoonlijk profiel, Professioneel profiel, Professionele identiteit, ZZP & Zichtbaarheid

“Zakelijk gezien gaat het fantastisch met me, maar het is niet wat ik wil. Mijn groei ligt ergens anders. Ik wil me verdiepen.” Interimmanager Simone (48) bevindt zich op de top van haar loopbaan: werk in overvloed, een prima omzet en tevreden klanten. Alles dik voor elkaar, maar het voelt niet goed.

Als je je jarenlang hebt gericht op groei, is het lastig terugschakelen.

Je hebt je in jouw niche tot senior ontwikkeld. Je omzet is gegroeid naar een niveau waarop je je vrij en onafhankelijk voelt. Je hebt een netwerk opgebouwd dat goed is voor een continue stroom klanten. Al die dingen waar je vroeger van droomde: ze zijn gelukt.

Het is geen enkele moeite om bezig te blijven. Elke dag loopt je mailbox vol met mensen die je advies vragen. Elke week krijg je een telefoontje met een uitnodiging voor een nieuwe klus. Elk jaar ga je drie keer op vakantie. Mogelijkheden in overvloed.

Het kost juist moeite om dingen niet te doen, ruimte te maken voor wat jíj wilt. Dit gaat niet over ‘nee’ zeggen, assertief zijn of grenzen stellen – want dat kun je prima.

De lastigheid is focus: gefocust zijn op waar jij van bent. Je hebt waarschijnlijk nog vele werkzame jaren te gaan. Waar wil jij je tijd en expertise op richten?

De verdieping die je zoekt, vereist focus. Wie gefocust is, heeft een specifieke gerichtheid. Dan tekent het landschap zich vanzelf uit.

In daar waar jij van bent, vind je je verdieping. Want daar zit jouw inhoud, jouw affiniteit, jouw vaardigheid, jouw talent, daar gaat jouw aandacht vanzelf naartoe.

Je doet je beste werk als je doet waar jij van bent.

Het vraagt moed je onderneming zo in te richten dat je je maximaal kunt richten op die ene kleine, prachtige taak die jij op je wilt nemen. Die ene kleine, prachtige zaak waar jij voor staat. Die ene kleine, prachtige dienst die is wat-ie is omdat jij het bent die ’m levert. Omdat jij precies weet wat je doet.

Jij kunt dat, want je bent er dichtbij. Je hoeft alleen nog de focus te pakken, en vast te houden. Doen.

(En mijn nieuwe boek Waar ben jij eigenlijk van? kan je hierbij helpen)

Krijg je in de veelheid je focus niet te pakken? Weet je waar jij van bent, maar krijg je het niet over het voetlicht? Is het lastig om helder te zijn naar je klanten? Een keertje sparren daarover? Je kunt je hier aanmelden voor een telefonische Verhelderingssessie (30 minuten, vrijblijvend). Elke maand geef ik er een paar weg.

www.glashelderverhaal.nl

Aanbevolen Berichten

Laat een reactie achter

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Stel mij gerust een vraag

Voel je vrij je vraag of opmerking aan me voor te leggen, wellicht kan ik je helpen. Je krijgt spoedig reactie. Hartelijke groet, Kiki Verbeek

dit veld niet invullen s.v.p.